Svenska arbete, hjälp?

Jag är en sån person som älskar att skriva berättelser i svenska arbeten. Bara jag kommer på något speciellt att skriva om så flytter det liksom bara på och då kan jag sitta och skriva halva natten. Nästa steg som jag ska arbeta med i svenska ( i skolan då ) så ska jag skriva en berättelse. Jag har tänkt rätt mycket om vad jag ska skriva om, för jag vill att det ska bli intressant. Men nu har jag äntligen kommit på en bra ide och tänka passa på att fråga er vad ni tycker om denna idén.
Hur intressant skulle det inte bli liksom om det handlar om en tjej som bor i Irak. När hon är 13år så blir hon bortlovad till en man i 30års åldern. Men under tiden som hennes föräldrar planerar bröllopet så börjar hon i hemlighet träffa grannpojken och kärleken växer då mellan dom.
Nu blev det en snabbförklaring, men ni förstår säkert syftet. Det låter väl ändå rätt okej?

Tyckte att det skulle bli lite trevligt om jag delade med någon liten tanke som jag har i huvudet.
Nu ska jag lägga mig, godnatt!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Låter som en jätte bra idé, fin blogg du har! :)

2010-06-08 @ 15:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0